Korte poezie

#1
Als ik van iedere naam van ieder meisje
Dat ooit van mij hield
De eerste letter weg zou nemen
Schreef ik een sonnet voor jou
Over wat je bent voor mij.
Je zou me nooit geloven.

#2
Eeen ratel, een schrille gil
een schreeuw, een harde fluit
Zo gaan we weer
Een gele slang staat stil
Mensen stappen in en uit
Na Zoetermeer
Komen we vandaag toch nog in Den Haag

#3
Licht in het water
Rood is druk aan het verdrinken
Blauw lost in het water op
Groen blijft drijven, daar klim ik op
Zwart is immer aan het zinken
Geel klampt zich vast aan de zon
Bruin wordt omhoog gestift
Oranje en wit vliegen over het water
Ze raken hier verslaafd aan mijn beide ogen
Zomaar in een regenton
Alle kleuren zijn op drift
Losgeslagen regenbogen

#4
Droom als een vogel
Altijd in een luchtshow, maar niet.
Kruipend als de laagste
Opgeraapt door een meisje
De veren die je probeert te strelen
Worden onnoemlijk zwaar
als een loden pantser, vliegend hert.

#5
Met een zachte stem begint het
Vraag je of ze al slaapt
kattenbelletjes in je blocnote
Je maakt cassettebandjes
en koopt chocola
Je wacht op telefoontjes en wat komen gaat
daarna...

#6
Ergens klopt mijn religie niet
zoals mijn hart
Dat is een gat
waar echo's klinken
en waar heilig water
Steeds maar weer naar boven valt.

Populaire posts