Herder en Heide



Een achteloos wegwerpgebaar
Terwijl ik aan de hemel dacht
Vloog ik nou net?

Probeer me niet te verleiden ik ben hier al eens eerder geweest.
Ik hoor hier tussen de vlammen
Ik hoor niet te huilen
Waarom ben ik zo alleen
Leef ik wel en zink ik niet?
probeer me niet te verleiden
Hoor ik hier?

Ik hoor hier tussen de vlammen en de vlammende zachte dampende braambossen,
Het komt omhoog,
de vlammende heide
Voorheen nog een grazige weide
En de zon wacht al een tijd op me
Al vanaf nadat de nacht begon

Het komt omhoog,
de vlammende heide
Voorheen nog een grazige weide
Tevreden boerende schapen
Zachte wollen vlekken op het gras en nu
Roosterende stinkende schreeuwende balen vlees
Het brandende hart van de maagd en de herder en de schapen
Tevreden boerende herkauwende domme schapen
Hoor ik hier?
Ik hoor hier.


*Eindelijk, eindelijk, eindelijk! Geen inspiratie gevonden. inspiratie vond mij. Ik zat te luisteren naar Rain King van de Counting Crows. Gedicht stond binnen 4 minuten op papier.

Populaire posts